zaterdag 5 maart 2011

Maart = Recyclen

Ik durf het bijna niet meer hardop te zeggen maar ik heb niks met recyclen. Ja, ik weet het, ik moet me schamen. Maar dat doe ik niet. Echt, ik probeer wel mijn afval te scheiden, maar ik vergeet gewoon heel systematisch om de daarvoor bestemde containers op tijd bij de weg te zetten. Slap excuus, weet ik ook wel, maar wel echt en heel realistisch. Zo staat al maanden de papiercontainer stampvol te zijn. Terwijl ik ook alweer weet ik hoeveel papier in de normale container heb gegooid. Eigenlijk gooi ik daarmee geld weg voor de wijkvereniging. Die halen het oudpapier altijd op, één keer per maand. En dat moet in die container. Heel vervelend, want die is bij mij altijd heel snel vol door de dozen waarin de luiers zitten van mijn kleine man. En wat moet ik dan met de rest? Ik heb geen plek om de rest van de maand het papier ergens op te slaan en dan de volgende maand in de container te mikken. Bovendien heb ik dan alweer minstens één doos van die eerdergenoemde luiers. Ook heb ik alleen een fiets als vervoersmiddel, dus een volle doos 'even' in een papiercontainer dumpen die bij ons in het centrum te vinden is, is ook niet echt een optie. Zucht, ja, ik maak me schuldig aan niet scheiden van afval.
Groenafval doe ik wel apart trouwens, en verf enzo ook en ook glas en kleding doe ik in aparte containers. (De kleding van de kids niet bedenk ik me nu, die gaat of in de container want totaal afgedragen of naar een lief dinnetje die mannetjes heeft net iets jonger dan die van mij.) Die staan namelijk op vijf minuten afstand van ons huis en zijn voor mij praktisch wél haalbaar. Nee die verf moet niet in een container maar bij het klein-chemisch-afval, maar dat halen ze netjes van huis af, dus ook geen probleem. 


Maar, daar ging dit stukje eigenlijk niet over. Ik wilde vertellen dat ik mijn #12m12p voor de maand maart al af heb! Deze maand was/is het thema recyclen. Daar heb ik dus niet zoveel mee, bedacht ik in eerste instantie. Maar dat blijkt niet zo te zijn, op creatief gebied dan. Ik hergebruik gordijnen die ik niet meer als gordijn gebruik, kettingen die ik zelf maakte maar niet meer draag haal ik uit en gebruik ik nog een keer en mooie plaatjes uit tijdschriften bewaar ik ook, je weet tenslotte maar nooit waar je dat nog eens kan gebruiken. Net als knopen trouwens, die bewaar ik ook, heb een echte knopenpot. Voor mijn maart-project heb ik een oud thee-kopje gebruikt. Ik had het idee al tijden geleden eens gezien bij Dutch Apple en die had het weer van iemand anders geloof ik, maar goed, ik vond het een geweldig idee. Men neme:  



                                   

En natuurlijk een lapje stof, maar op de één of andere idiote manier wil mijn laptop nu ineens mijn fototoestel niet meer herkennen, dus die foto kan ik er niet afhalen, grrrr. Maar goed, ook nog een lijmpistool en wat versier-roosjes. Die frommel je samen en dan krijg je dit: 



Maar wat ik nou (lijk wel een klein kind ) het allergaafst vind: 

En dat ie dan gewoon niet valt hè!!??

2 opmerkingen:

  1. Ha Janny, wat leuk gelukt! En ja, tis inderdaad leuk dat ie op z'n kop gewoon blijft zitten, haha.
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Janny,

    wat grappig. Dit kopje heb ik onlangs ook gemaakt voor verjaardag van mn zus.
    http://eenkloddertjerozehier.blogspot.com/2011/02/speldenkussen.html

    Ik vond t schoteltje dan weer een beetje gek erbij dus die van mij kan niet zo ondersteboven ;)

    groetjes danielle

    BeantwoordenVerwijderen