zondag 30 september 2012

Bijzonder contact


Missschien wel het allermooiste 'cadeau' dat ik kreeg na de geboorte van jongste is dit; Hoe mijn tot-dan-toe-jongste-mannetje reageerde toen hij zijn jongste broertje voor het eerst zag. Mijn zó autistische zoon, die niet kan praten, moeilijk hoort, bijna geen contact maakt,die in zijn ontwikkeling zelf nog een baby is, leek iets te herkennen in zijn kleine broertje. Dit gebeurde er bij het eerste contact tussen hen.




                                     



Zo bijzonder! En nog steeds geeft hij zijn broertje een onhandige aai over zijn bol als hij hem weer ziet in het weekend. Natuurlijk gaat het ook wel eens 'mis' en gaat hij  bijna op hem zitten als hij wil gaan zitten op de bank waar ik jongste net verschoon bijvoorbeeld, maar over het algemeen is hij zó lief voor hem! Dit zijn de momenten die het leven met zo'n 'anders' mannetje zo bijzonder en kostbaar maken. Puur contact. Herkenning van binnenuit. Dat is zijn broertje, daar hoort hij bij. Mooi he? Mijn jongetje.

6 opmerkingen:

  1. Twee broers, dat zie je zo! Je boft er maar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel speciaal!!! jouw speciale mannetjes bij elkaar!!! wat krijg je daar toch een warm gevoel van he!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat bijzonder lieve Janny, prachtig! Geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow.
    dat is ontzettend kostbaar.
    en wat een mooi mannetje is je nu-niet-meer-jongste.
    liefs,
    kimberley

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een beetje late reactie, maar ik moet hier wel even op reageren nu ik het zie. Geweldig dat er zoiets oers naar boven komt: de vertedering bij het zien van een kleintje. Dat je niet-meer-jongste zelf contact legt met zijn nieuwe broertje. Op zijn manier! Veel liefs voor jullie allemaal.
    Kyra

    BeantwoordenVerwijderen